Hvad laver hun egentlig?

Foto Signe Vest, Nike

Jeg tænker tit på hvordan mine konkurrenter, eller bare andre atleter træner. Selv om det selvfølgelig kan være svært at forstå præcis hvad der ligger i hver enkelt træning i forhold til intensitet og fokus, så vil jeg alligevel prøve at beskrive en almindelig træningsuge på denne tid af året. Jeg har opdaget at jeg kan forebygge skader ved at erstatte nogle af mine kilometer med crosstraineren. Det er ekstremt kedeligt at stå på den, men ikke nær så kedeligt som at være skadet! :-)
Jeg har stor glæde af at træne med Heidi Jensens mellem lang gruppe, og K-Unit fra KIF. Men da jeg muligvis er Danmarks mindst udholdende 800m løber, har jeg som regel svært ved at gennemføre hele træningen, så jeg får lov til at stå af og på og springe over. Jeg er meget taknemmelig for deres tålmodighed.

MANDAG:
Am: Let opvarmning med fodøvelser,
Vægt: fx. Ben, frivend, Opstigninger, mave/ryg, Baglår
Hæk koordination med vægtvest
Alm. koordination over 60m
60min Crosstrainer puls 140-150

pm: fri

TIRSDAG:
Am: 20min løb + 5-6 stigningsløb
Stræk, bevægelighed og stabilitetsøvelser

Pm: Opvarmning med koordination
anaerobe intervaller fx. 500-400-300-200 (7)
eller 5x40m + 2 x 4 x 200m (2) og (5)
eller 4×400 (5)
konkurrencetempo eller hurtigere.

afjog 20min crosstrainer

ONSDAG:
Bikram Yoga (90min hot yoga)

TORSDAG:
Am. 20min løb + stigningsløb
Stræk bevægelighed, stabilitet

Pm.Opvarmning med koordination.
mere aerobe intervaller i landevejssko
fx. 1000-600-400-300 med 10minutters koordination med jog tilbage imellem.
eller 800m + 8 x 200 (2)

afjog 20min crosstrainer

FREDAG:
Am: Let opvarmning med fodøvelser
Vægt, Træk, Dødløft, Single leg squatt, Hoftebøjer, Mave/Ryg.
koordination, spring, stigningsløb.
Crosstrainer 60min. puls 140-150

Pm: fri

LØRDAG:
Am: Opvarmning 3-4km
Bakker -6 x ca 250m god form op, stil på flad top og fokus på frekvens på hældning ned.
eller fartleg, eller “kort aerob” intervaller hvor pulsen bestemmer pausen.
Afjog.

Pm: fri

SØNDAG:
fri

 



Skriv en kommentar