Tilbage i form efter fødsel

Mort til to -hvad så med træning?

D. 13.04 fødte jeg min anden søn. Nu begynder så den lange vej tilbage i form. -Ikke i OL form, men der vil altid være en atlet gemt i mig, så en eller anden form skal jeg i. Lige nu føler jeg mig som de der hunde hvor der bare er for meget hud.

Cute, but no thanks

Sidst jeg skulle i form efter en fødsel begik jeg den fejl kun at træne det jeg synes var sjovt. Meget logisk, når man pludselig ikke har så meget tid, hvorfor så spilde den på noget så kedeligt som styrketræning og stabilitetsøvelser? Men resultatet blev at jeg fik løberknæ, og ikke kunne løbe i 5 måneder!
Så denne gang har jeg tænkt mig at gå klogere til værks.Jeg har booket tid hos min vendinde, som er pilates instruktør, og jeg har svoret at for hver løbetur skal der også være et stabilitets/styrke pas. Jeg bruger desuden crosstraineren forebyggende, for selv om jeg har født, så vejer babyen desværre ikke så meget som man går og drømmer om. Jeg har stadig 10kg af det jeg kalder “ammeflæsk”, som belaster led og sener. Der er ingen tvivl om at Rikke Rønholt har været noget lettere til bens end hun er lige pt. Men jeg har været heldig. Jeg kunne allerede begynde at lave øvelser og jogge lidt efter 14 dage. Det er skønt at kunne træne rigtigt igen. Og det er meget belejligt at have 6 måneders træningslejr…øhh jeg mener barsel :)



Skriv en kommentar